Výšlap na Pálavu 2017

13.05.2017

V sobotu 7. 10. 2017 v 8.00 hodin vyrazilo 39 účastníků do CHKO Pálava, kde bylo v plánu navštívit nejen zříceninu gotického hradu s názvem Dívčí hrady (Děvičky), ale udělat si i "výšlap" po okolí obce Pavlov, kde naše vycházka začínala i končila.

Původní hrad byl většinou postaven ze dřeva, v polovině 14. století byl přestavěn na gotický. Vlastnil ho nejen český král Jan Lucemburský, ale i šlechtický rod Lichtenštejnů nebo Ditrichštejnů. V roce 1645 Švédové hrad vyplenili a zapálili. Z původního hradu jsme měli možnost vidět dochované obvodové zdi s dělovými baštami a střílnami, kde tloušťka zdí byla až 2 metry. Děti, kterých bylo celkem devět ve věku 3 až 14 let, pečlivě prozkoumaly všechny přístupné sklepy a střílnová okénka.

Z hradu se nám naskýtal - v různých průhledech - překrásný výhled na Nové Mlýny, Pavlov nebo Dolní Věstonice. Někteří vyběhli i na vrchol, kde se nachází televizní vysílač.

Každý dostal plánek a mohl si vybrat trasu, kterou zvládl. Kratší asi 7 kilometrů - Pavlov - Dívčí hrad - po turistické značce na Soutěsku a pak pokračování po zelené turistické značce zpět do Pavlova. Delší trasa, asi 14 kilometrů, vedla po červené značce na rozcestí Perná a dále po modré zpět do Pavlova.

V Pavlově si také mohl každý vybrat, co ho zajímalo. Někteří si udělali procházku obcí, nebo si prohlédli a navštívili místní vinné sklepy, ochutnali burčák, hrozny, nebo využili možnosti navštívit Archeopark.

Cestou, směrem na Zaječí, jsme jeli oblastí, kde se natáčel seriál Vinaři. Závěr našeho putování byl v Šakvicích, kde bylo připraveno občerstvení. Příjemné prostředí restaurace jsme využili k posilnění, popovídání a odpočinku. Děti využily všeho, co nabízel přilehlý dvůr a zahrada.

Kdo se nezúčastnil, má možnost na fotografiích vidět, jak se nám všem dařilo si tento den vychutnat. Ráno nás, po krátkém dešti, vítala krásná duha. Večer jsme se vraceli s barevnou paletou zážitků a pocitů, kterých se nám za celý den vrchovatě dostalo.

Děkujeme všem organizátorům, především Alce Májkové a Miloši Cenkovi, kteří stejně jako dřívější organizátorka "výšlapů" Staňka Halamková, připravili akci pro všechny věkové kategorie. A protože jsme tentokrát jeli autobusem, děkujeme i panu řidiči a všem účastníkům zájezdu, kteří vytvořili skvělou atmosféru, která se bude zcela jistě i v dalších společných akcích opakovat... A víte proč? Protože je to jako když se začnete dívat na televizní seriál ... Také jsem zvědavá kdo, kam, kdy a s kým naplánuje další "výšlap" nebo nějakou jinou zajímavou akci.